Let op! Schakel prive/incognito modus uit om gebruik te maken van de webshop.

Peter Macco achter de schermen

Rubriek: Trots op mijn bedrijf

Wie: Jimmy Macco (31)

Wat: Mede- Eigenaar

Waar: Peter Macco “Alles voor uw fiets! Utrecht

‘Een fiets kopen is bij ons een dagje uit geworden!”

 

  1. Wat vind je het leukst aan je werk?
    De diversiteit aan werkzaamheden is één van de redenen waarom ik het hebben van een eigen fietsenwinkel ontzettend leuk vind. Naast het feit dat ik volledig de verkoop draai binnen onze organisatie, ben ik ook een groot gedeelte van de week ontzettend druk met de webshop. Het onderhouden/bijhouden, beantwoorden van alle e-mail, het posten van interessante acties en nieuwsberichten op social media en het schrijven van blogs is naast de verkoop geweldig om te doen. Het geeft een ontzettend goed gevoel dat een zelf uitgezette actie via social media of google addwords een goed rendement oplevert.

 

  1. Sinds wanneer bestaat je bedrijf?
    Sinds 1939, het bedrijf is opgericht door mijn opa Cor Macco.
     
  2. Wat is je specialiteit?
    Wij hebben een breed assortiment fietsen maar de focus ligt vooral op e-bikes, stads/hybride fietsen en lifestyle. Hierin is Gazelle ons belangrijkste merk. Wij hebben bijna alle modellen van Gazelle in ons assortiment opgenomen waardoor de consument die in Utrecht woont dus eigenlijk niet verder hoeft te kijken. De webshop is een verlengstuk van de winkel waardoor de consument na een oriënterende fase vaak besluit om langs te komen om een fiets te testen, waarna deze gelijk kan worden meegenomen. 
     
  3. Hoeveel medewerkers heb je?
    Wij hebben zes vaste medewerkers en twee parttimers.

     
  4. Waar ben je het meest trots op?
    Ik ben ontzettend trots op het feit dat we nog steeds een familiebedrijf zijn. Al drie generaties lang. We hebben families die al drie generaties lang fietsen kopen bij ons. Klanten die je volledig vertrouwen, dat is ontzettend mooi natuurlijk. Daarnaast kunnen we groeien ondanks een enorme dynamiek in de branche. We hebben er 2,5 jaar geleden een locatie bijgekregen van wel 1500 vierkante meter. Hierdoor is het magazijn een verlengstuk geworden van de showroom waaruit voor 99 procent direct geleverd wordt.
     
  5. Waarin zou je willen investeren?
    Ik wil dit jaar extra geld investeren in de vindbaarheid van onze vernieuwde webshop. Daarnaast wil ik op de lange termijn investeren in de beleving van de showroom. De klantbeleving in je showroom is erg belangrijk. Bij ons is het kopen van een fiets een “dagje uit” geworden. De consument hoeft zich bij ons niet te beperken tot het uitproberen van slechts drie fietsen.
     
  6. Wat zou je willen veranderen in de tweewielerbranche?
    Fysieke winkels zouden zich beter moeten focussen op het hebben van een goed bijgehouden website. Online gezien worden is vandaag de dag van levensbelang. Veel ondernemers laten hier kansen (en omzet) liggen omdat ze te druk zijn op de werkvloer.
     
  7. Waar lig je ’s nachts wakker van?
    We proberen continu mee te bewegen in een veranderende tijd. Maar in mijn optiek verandert er nu wel héél veel en heel snel. Fabrikanten die zelf willen verkopen vanuit hun eigen Experiene Center, zelf Single Brandstores willen openen, samenwerkingen met grote webwinkels en noem maar op. Telkens kijken we hoe we ons businessmodel moeten aanpassen om succesvol te blijven, maar dat valt niet altijd mee.
     
  8. Hoe ziet je bedrijf er over vijf jaar uit?
    Een tot in de puntjes uitgestippelde organisatie waarin iedereen z’n eigen taken uitvoert. Aparte monteurs in de werkplaats en verkopers in de showroom. Over vijf jaar hoop ik het aantal online verkopen te verdubbelen.
     
  9. Als je geen tweewielerbedrijf had dan…
    Dan zou ik een online marketing afdeling willen aansturen in een grote organisatie. Of een verkopende rol invullen en dan wel bij een grote  multinational zoals Nike of Heineken.  
     
  10. Tip aan andere ondernemers?
    Houd je ogen open en probeer mee te bewegen in een tijdperk waarin de ontwikkelingen elkaar in hoog tempo opvolgen.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer.
Niet akkoord Akkoord